Myyntityöhön valmistautuminen!

Leipätyössäni, myyntivalmentajana, olen huomannut että minulta kysytään myyntityön konkreettiseen tekemiseen liittyviä, hyvin käytännönläheisiä vinkkejä. Mielelläni niitä jaan näin blogissanikin!   Hyvä valmistautuminen lähtee kunnon yöunista. Yöunien merkitystä jaksamisen perustuksena ei voi kyllin korostaa. Huonot ja vähäiset yöunet ovat aina vääjäämättä tarkoittaneet huonoa työnsatoa. Eli väsyneenä puurtaminen on ainakin minun tapauksessani tarkoittanut sitä että tavanomaisten tehtävien 

Lue lisää »

Kannustuksen merkitys myynnissä menestymiselle!

Myynti on erittäin henkinen laji. Ja henkisessä lajissa menestyminen edellyttää erittäin vahvaa itseluottamusta. Miten sitten rakentaa tuota itseluottamusta? Varsinkin tilanteessa jossa kauppa on käynyt hieman heikommin? Miten siinä asiassa voi auttaa myyjää?   Yksi erittäin tehokas, yksinkertainen ja tehokas lääke on kannustaminen! Ja on kaupan päälle kustannustehokaskin, peräti veloitukseton! Miten sitten tehdä tuota kannustusta? Miten kannustaa 

Lue lisää »

Palvelu on myyntiä, myynti on palvelua!

Myynnintekijä Holm suuntasi puolittaisesta poro taustastansa johtuen Leville vastaanottamaan Joulupukkia. Tuolla matkalla pääsin hienosti tutustumaan ja näkemään miten matkailumme keskeisessä kehityskohteessa asioita on kehitetty ja miten palveluiden tuottamisella pystytään tekemään myyntiä.   Mieliinpainuvimpana myyntitapahtumana mieleeni jäi tapahtumaketju puhelimessa, kun tiedustelin Oulun Scandicista huonevaraukseni tilaa. Näin toimin, kun en meilistäni löytänyt varausvahvistusta. Kävi ilmi ettei mitään 

Lue lisää »

Laitetaan kassakone laulamaan!

Lopussa kiitos seisoo. Tarinan lopulla saat käytännön vinkkejä siitä, miten saat kaupan käymään. Myynnissähän on kysymys kahdesta asiasta: ihmiseen vaikuttamisesta ja luottamuksen voittamisesta. Ihmiseen vaikuttaminen tarkoittaa sitä, että toiselle ihmiselle (=asiakkaalle) kerrotaan mitä hyötyä myytävästä tuotteesta/ palvelusta hänelle on. Jotta tuollaisen hyödyn osaa kertoa luotettavasti, tulee myyjän tuntea kyseisen asiakkaan tilanne riittävän seikkaperäisesti. Tunteminen tapahtuu 

Lue lisää »